رضا جعفرزاده اظهارداشت: هواپیماهای خریداری شده توسط شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران كهنه نیست.
وی افزود: ورود هواپیماهای دست دوم به كشور نیز همچون سایر شركت های هواپیمایی در دنیا ممنوع نیست.
جعفرزاده اظهارداشت: مهمترین اصل برای ورود هواپیما به كشور رعایت ضوابط و مقررات تعیین شده از سوی سازمان هواپیمایی كشوری از جمله سن، ایمنی و ... است كه شركتهای هواپیمایی باید به آن توجه داشته باشند.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری خاطرنشان كرد: عوامل مختلفی از جمله وضعیت جوی، دمای بالای هوا (براساس مقررات باید هواپیماها با وزن كمتری
پرواز كنند)، نقص فنی هواپیما، عملیات شركت و عوامل فرودگاهی و عدم توازن تقاضاهای این بخش با صندلی
پرواز موجود در امر تاخیرات پروازی دخیل است به همین منظور طرح توسعه ناوگان یكی از محورهای مهم در دستور كار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: بكارگیری یا عدم استفاده از این هواپیماها براساس صرفه و صلاح اقتصادی انجام می شود، بنابراین شركت های هواپیمایی ضمن رعایت اصول و مقررات مورد تاكید سازمان هواپیمایی كشوری نسبت به بكارگیری و یا زمین گیری ناوگان خود اقدام می كنند.