وظیفه این ربات ها راهنمایی مسافران است. ال جی در ابتدای سال جاری میلادی استفاده آزمایشی از این ربات ها را برای بررسی قابلیت های آنها به مدت ۵ ماه آغاز كرده بود.
در جریان این آزمایش ها مهندسان ال جی موفق به شناسایی نقاط ضعف و قوت این ربات ها و ارتقای عملكرد آنها شدند. زیرا در مواردی ربات های یادشده در انجام وظایف محوله با اشكال مواجه شده بودند.
ربات هایی كه در فرودگاه سئول به كار گرفته می شوند به دو دسته كلی تقسیم می شوند. یكی ربات های راهنما و دیگری ربات های نظافتچی. ربات های راهنما با مسافران تعامل می كنند و به علت نصب یك نرم افزار تشخیص صدا می توانند به زبان های كره ای، انگلیسی، چینی و ژاپنی صحبت كنند.
این ربات ها شما را از محل رستوران ها، گیت پروازی مربوطه و ... مطلع می كنند. ربات های نظافتچی هم با بررسی شرایط فرودگاه می توانند به سرعت نقاط آلوده را شناسایی و تمییز كنند.